26 Eylül 2012 Çarşamba

"KUANTUM TANRILAR"


                            

Ruha götüren yollar sonsuzdur. “Kuantum Tanrılar” büyük resmi daha net görmemiz adına varlığımızdan saçılmış yapboz parçalarını bir araya getiriyor. Kitapta en çok sözü geçen kelimelerden biri  “aydınlanma” ; yazar kendi aydınlanma deneyimini paylaşarak anlayışını okuyucuya aktarıyor.

“Ben kimim”,  “Diğeri kimdir”, “Hayat nedir” gibi sorularla insanı kendi varlığının derinlerine inmeye zorluyor. Hakikate ulaşmak için, tüm inançlarımızı feda etmeden yola çıkamayacağımızı vurguluyor.

Yol haritası olarak “Kabala”  “İncil” , “Sembolizm” , “Astroloji” ve “Kuantum Fiziği” incelemeye değer bulan yazar, birçok değerli bilgiyi okuyucuyla paylaşıyor. Meraklısı için özellikle kitabın ilk kısmı okunmaya değer. Kitabın ikinci kısmında yazar ısrarla “öğrendiğiniz her şeyi bırakmadan aydınlanma yolculuğuna çıkamazsınız” diyor.

Küçücük bir şeyi bile feda etmeye zorlandığımız devre sonunda, insanın öğrendiklerini ve zihinsel kalıplarını terk edebilmesi çok kolay değil. Tasavvufta da sıkça sözü edilen ego terbiyesi, aydınlanma çalışmasının ilk etabını oluşturuyor. Az yemek ve az uykuyla bir usta eşliğinde gerçekleşen aydınlanma çalışması, yazarın samimi anlatımıyla okuyucuyu içine alıyor.

Ben okurken “Hakiki doğam nedir?” sorusunu kendime sıkça sordum.  Apartman dairelerine sıkışmış kendini tekrar eden kalıp yaşantılarımız, bazı soruları sormayı gerekli kılıyor.

Varlığımızı maddeden sıyırıp, ruhumuzun rengârenk bahçesine girdiğimizde, orada muhteşem bir dans başlatabiliriz. Herkesin kendi orijinal dansını edebilmesi için, kişinin samimi ve dürüst bir biçimde yaşamını gözden geçirmesi ilk koşul.

Kitap en derininize inip, varlığınızın hep merak ettiği soruları sormanıza yol açıyor. Ben özellikle “Yoğunlaştırılmış Aydınlanma” kısmını okumaktan çok keyif aldım, birçok cümlenin altını çizdim ve dönüp tekrar okudum. Eğer fiziksel  bedeninizle yaşamak size yetmiyorsa, varlığınıza bir anlam arıyorsanız ve ruha dair sorularınız varsa; bu kitap hoşunuza gidebilir.

NAZLI AKIN

( Kitabın çevirisi, değerli dostum Özge Esirgen tarafından yapılmıştır.)