19 Kasım 2012 Pazartesi

İNSANA HUZUR VEREN YERLER (KADIKÖY-MODA)

Bazı günler vardır, bildiğiniz tüm yolları denersiniz, yine de ruhunuz huzur bulmaz. Bugün öyle bir gündü benim için. Kendimi nereye götürsem diye düşünürken, yol arkadaşım Hakan'ın Kadıköy'de bir dublaj stüdyosunda işi olması nedeniyle, Moda'da, Nene Hatun Sokak'ta buldum kendimi.

Denizi gören bir mekanda, kendimi sıcak kahve ile ödüllendirdim. Kadıköy, saçlarımı okşadı önce, sonra bir anne gibi bağrına bastı beni.Orada, denizi ve heybetli ağaçları seyrederken, müthiş bir dinginlik kapladı ruhumu. Yanımda, defalarca okuduğum 'Var Olmanın Gücü' isimli kitap vardı. Eckhart Tolle, hayranlık duyduğum bir spiritüel öğretmen. Eğer egonuzu yakından tanımak istiyorsanız, bütün kitaplarını okumalısınız.

"EGO, DAİMA BAŞKA İNSANLARDAN VEYA DURUMLARDAN BİR ŞEYLER İSTER. DAİMA, GİZLİ BİR AMAÇ, DAİMA BİR' HENÜZ YETMEZ' DUYGUSU, YETERSİZLİK VE DOLDURULMASI GEREKEN BİR BOŞLUK DUYGUSU VARDIR. İSTEDİĞİNİ ELDE ETMEK İÇİN, İNSANLARI VE DURUMLARI KULLANIR VE HATTA BUNU BAŞARDIĞINDA BİLE TATMİNİ ASLA UZUN SÜRMEZ." (ECKHART TOLLE)

Bu müthiş adam, ego üzerine sayfalarca yazmış çünkü ego kılıktan kılığa girip yaşamımızı cehenneme çeviriyor. Bugün, yaşadığım duruma ışık tuttu okuduğum satırlar. Oluşan farkındalık, eşsiz bir hazineydi. Asla tatmin olmayan yanımın, özümle bir ilgisi yoktu, özüm şimdiye demirlenmiştir.

Moda, deniz, baktığım ağaç, gördüğüm yüzler bir anda neşeye boğdu beni. Yaşıyordum, sağlıklıydım, kahvem çok lezzetliydi en önemlisi nefes alıyordum. Dönüşen bir enerjiyle, denizi seyrettim.

Moda, Kadıköy'ün en sevdiğim yeri. Canımın içi Moda. Ne güzelsin. Bir misafiri ağırlar gibi, karşıladın beni önce, sonra kucaklayıp uğurladın.

İnsana huzur veren semtler vardır, Kadıköy o yerlerden biri . Konuştuğunuzda ses veren bir ruhu var.

Kadıköy'e ve ruhumu ışıklandıran Echart Tolle üstada, buradan teşekkürü bir borç bilirim.

NAZLI AKIN