28 Kasım 2012 Çarşamba

OLAN KUTSALDIR

"Olan kutsaldır" çok sevdiğim bir söz. Olanı kabul etmeye gelince, ben de herkes gibi sıkıntılar yaşıyorum. Dün gece boynumdaki bir sorun yüzünden çok ağrılı bir gece geçirdim. Ağrıyı kabul etmeye gelince; uğraştım ama beceremedim. 

Ağrı ile aramda ben duruyordum. Olanı kabul etmek, anı onurlandırmak, huzurlu yaşamanın gizli şifrelerinden biri. Bunu bilmek yetmiyor, uyanık olmak, irade koymak şart.

Biz sürekli direnç gösteriyoruz başımıza gelenlere. Direnç göstermek, gelecek yardımın önüne barikatlar döşüyor.

Ego, hep kazanmak istiyor. Her şeyin daha iyisini istiyor. Ego, hep istiyor özetle. Ne yapacağız? Her istediğini verecek miyiz? Bu soru bütün insanlığın sınavı.

Ruhun ihtiyaçlarını tanımazsak, ego sesini daha fazla yükseltecektir. Egonun mevsiminden hakikatin mevsimine geçiş yapıyoruz. Zihin oyunları atak yaparak, ışığımızı yükseltmemize mani olmak isteyecektir. Varlıksal gücümüz tam da bu noktada açığa çıkar. Yaradan hepimizin içine o gücü koymuştur. 

Hepimiz, ruhumuza neyin iyi geldiğini biliriz; dinlemeyiz sadece, olan budur. Ruha ait sezginin peşinden gitmek, gücümüzü parlatır.

Hakikat tarlasında, ektiğimizi biçiyoruz. Işık ekersek, ışığın ürünlerini toplarız. Yolculuğumuza anlam katan her taş, üstüne basmaya değer. Daha çok anlayış için, anlayış ekelim. Kalpte oluşan anlayış, şefkatle buluşursa; kendimizden başkalarına doğru bir güneş gibi doğmamız mümkündür.

Bir güneş gibi doğun karanlığın üstüne. Bir ay gibi parlayın gittiğiniz her yerde. 

Işık taşıyan, penceresi aşka bakan sevdalı ruhlara selam olsun.


NAZLI AKIN