22 Kasım 2012 Perşembe

VESVESE HANIM (ŞİKAYET HANIMIN DERTLERLE YÜKLÜ GÜNLERİ ÜÇÜNCÜ BÖLÜM)

"Çile! Oğlum, saçının teline kurban olduğum. Ne oldu sana böyle? Çok zayıflamışsın. Şikayet, iyi bakmamış sana. Hoş onun kendine hayrı yok ki sana bir faydası dokunsun. İnsan akşam vakti, kocasını evde bırakıp, komşuya kahve içmeye gider mi? 

Kahve bahane; ben bu diziyi izliyorum diye gitti. Orada izleyecek kendi dizisini. Aman o da ne kötü dizi öyle, saçma sapan bir şey. Tekrarı vardı geçen gün izledim biraz, çok sıkıcıydı.

Bak bak, bu kız var ya, öyle çok seviyor ki şu çocuğu. Kavuşmaları mümkün değil. Kız daha önce, çocuğun kardeşiyle nişanlıydı. Çocuğun kardeşi de , kızı hala seviyor ama başkasıyla evlendi, çok zengin bir ailenin kızıyla.

Oğlum, çile, hiç konuşmuyorsun, ne oldu sana böyle çocuğum. Bana bak, Şikayet büyü mü yaptırdı sana yoksa. Ah oğlum, dinlemedin beni, bu kadın seni mutlu edemez demiştim.  Bir Zekiye vardı, hatırlar mısın? Çok beğenirdi seni. Güzel kızdı, işi gücü de vardı, onu alsaydın, başka türlü olurdu her şey. Şikayet, düşman gibi bakıyor sana. Sen neyine sevdalandın bu kadının.

Bak bak, bu kadın var ya; dizinin kötü kadını. Ben Şikayet'e benzetiyorum bunu. Tipi de benziyor baksana. Ortalık karıştırıcı, cadı bir kadın. Adı da, Nefise. Bu Nefise, evlerden uzak olsun, neler yaptı neler, çok düzenbaz çok.  Ama geçen bölüm, çocuğunu kaybetti. Allah'ın sopası yok işte, eden buluyor.

Çile, oğlum, gelmişken iki ay kalayım diyorum. Emekli maaşımı da burada harcarım evde harcayacağıma; sana bir faydam dokunur.Yüzün çökmüş, aç mı geziyorsun oğlum? 

Çile, uyudun mu sen? Kendi kendime  mi konuşuyorum ben sabahtan beri burada?

Nefise' ye bak, nasıl da ağlıyor. Sen onca cadılığı yaparken düşünecektin kadın, aklın neredeydi o zaman? Böyle zırlarsın şimdi işte. Oh olsun sana, kaç bölümdür, insanların hayatını mahvettin, bak ne oldu, yavrun gitti yavrun.

Bu kızın da gözünde yaş kalmadı ağlamaktan. Yazık, kalbi çok yaralı. Aşk dediğin kavuşuncaya kadar zaten. Biz Talih'le evlendik de ne oldu? Anasından ayrı çektim, kardeşlerinden ayrı çektim. Talih, dalyan gibi adamdı, çok yakışıklıydı, bir bakan bir daha bakardı yolda yürürken. Ama bahtın güzel olacak, adam güzel olsa ne olur? Her gece içer içer, ağzına geleni söylerdi bana.Çok çektim çok. Ama ne oldu, öldü gitti genç yaşında.

Tam yerinde bitti, ben nasıl bekleyeceğim önümüzdeki çarşambaya kadar. Şikayet de gelir şimdi. Yatıp uyusam da, karşılaşmasak hiç. Çile, oğlum, kalk da yatağına geç, tutulacaksın burada. 

Hoş o kadınla aynı yatağa girmeden iyi düşün, sarkmış her tarafı. Ben onun yaşındayken nasıl diriydim, baban öldükten sonra, çok isteyen oldu beni. Bir tanesi çok yakışıklıydı ama çulsuzdu. Zaten olmazdı, babanın hatırasına saygısızlık olurdu.

Hatırladığım son on yıl, rakı sofrasındaydık hep,  inşallah orada da  canı rakı çekmiyordur. Ay gülesim geldi, insanın canı orada da dizi izlemek ister mi acaba?

Bazen rahmetli annemi görüyorum, geceleri geziniyor evde ruhu; iki çift laf etse bari ama konuşmuyor hiç. Öyle gözlerini dikip seyrediyor beni. Git diyorum, ben gelmeyeceğim daha, yaşayacağım, görecek güzel günlerim var. Gitmiyor, duruyor öyle. O korkusuz bakıyor bana, ben annem de olsa oradan gelen korkuyorum.

Aman gece vakti, nereden geldi aklıma böyle şeyler. Ben yatıyorum artık, uykum kaçacak sonra.

Yine uğrar mıyım bu sayfaya bilmiyorum. Şikayet'in yüzünü görmek, mutlu etmiyor beni."


VESVESE HANIM

yazan- Nazlı Akın