11 Ocak 2013 Cuma

KONUŞAN KİM?

Egoların sohbetini işittiniz mi?

''Benim bankadaki param, benim evim, benim işim, benim çocuğum, benim eşyalarım, benim acılarım'' diye başlayan cümleler; dinleyen tarafın aynı kelimelerle başlayan muhabbetine eklenir.

Hepimiz böyle konuşuruz arada, derdim o değil. Bazı insanlar, sadece bunlardan bahseder, dertleriyle yatar, sorunlarıyla uyanırlar. İyi bir cümle etmeye kalksanız; ''Sen benim neler çektiğimi bilmiyorsun '' derler. Büyük aşkla, dramlarına  sadık yaşarlar; ama hiç bir kutsal değere bağlı kalmazlar.

Sohbet eden kimdir? Kim kime ne anlatır?  Bilinmez.

Ruhların söyleşmesi, öyle midir? Samimiyet, sevgi, anlayış, sohbeti hakiki bir buluşmaya çevirir. Kalpler buluşur, birbirine değer, melekler bile eşlik eder.  Böyle sohbetler, sadece bir araya gelenler için değildir, evrene de katkısı vardır. Kurulan pozitif cümleler, yüreği ısıtan sıcak duygular, kahkahalar bazen de gözyaşları ile geçirilen zengin zamanlar, her varlığı manevi yönden besler. İnsanın ruhsal gelişiminde, böyle anların çokluğu bir hazinedir.

Bugün bir kalbe dokunun. Samimi bir sohbet, ilk adımınız olsun. Gerçek ilgi, her insanı derinden etkiler. Bugün öyle çok sevin ki; her gün daha fazla sevin böylece.

Vermek, önemli bir yetenektir; ne kadar yetenekli olduğunuzu göstermenin tam zamanı...


NAZLI AKIN