16 Nisan 2013 Salı

Egonuzu Tanıyor musunuz?


İçimde dolaşan memnuniyet, dışarı çıkmak istiyor.

“Teşekkür ederim. Olan her şey için. Olacak olanlar için…”

Zihnim geri çekildi. Yavaşlamanın değerini fark ediyorum. “Sadece yukarı çıkışlar vardır” diyen o kutsal cümleyi kavrıyorum. Aşağı düşüşler, egoya büyük zarar verir.

Çok kırılan, yıkılan, söylenen, yapmak istemeyen, üşenen bir ego, hepimizin çalışması gereken ilk derstir. 

Ego üzerine okudukça fark ettiğim ilk şey, kendi egomu nasıl yakaladığım. İş yakalamakla bitmiyor, bazen o his ya da düşünceyi bertaraf etmek kolay olmuyor. 

“En büyük egoya sahip kişiler egonun ne olduğunu bile bilmezler.” Eckhart Tolle durumu böyle açıklıyor. Ego üzerine yazdığı elimden düşürmediğim kitapları var. Okudukça kendi egom hakkında çok şey öğrendim.

Ego ile kendini bilmek arasında doğrudan bir ilişki var. Her varlık kendi üzerinde çalışır, zaaflarını cesaret göstererek tespit ederse dünya keyifli bir yer haline gelebilir.

Öfkeden kuduracak gibi olduğum birkaç olayda kendimi yakalama fırsatım oldu. Yakaladığım an öfke yerini farkındalığa bırakıp geri çekildi. Bunu becerebildiğim zamanları çok önemsiyorum. Egom üzerinde kontrol sahibi olabildiğim her olay beni güçlendiriyor.

“Egoyu fark edip gördüğünüzde o artık ego değil eski bir davranış veya düşünce kalıbıdır.”

“Ego ne dostunuzdur ne de düşmanınız . Sadece kontrolü eline geçirip sizi bilinçsiz kılandır.”  (Eckhart Tolle)
NAZLI AKIN