10 Ocak 2014 Cuma

Kendimi dinliyorum

Kendimi dinliyorum. Uzun zamandır herkese kulak verdim ama Nazlı’yı en son ne zaman işittiğimi hatırlamıyorum. Başkalarına sorular sordum, cevaplar aldım. Neden aynı soruları Nazlı’ya hiç sormadım bilmiyorum, bu sorunun da yanıtlarını alıyorum kalbimden yavaşça…

Kalbim tüm sorularıma aynı hızla cevap verse bütün yaşantımı değiştirmem gerekebilir. Her şey, benim bu defa özümsemem için varlıksal ritmime göre ayarlanmış gibi… 

Yeni yıl öyle bir geldi ki, hayatımda eski Nazlı’ya dair her şeyi silip süpürecek bir rüzgâr esiyor. Şanslıyım, benden tüm berbat huylarıma rağmen vazgeçmiyorlar.  

Bana öğreten Rabbim yolumu bazı sıkıntılı durumlarla açıyor.

Her şey kendimi işitmem için…  Bana gerçekte neyin iyi geleceğini hiç düşünmeden yaşayalı on yıl olmuş. Cevapları gökyüzünde ararken dünya deneyiminin ne kadar büyülü olduğunu unutmuşum. Açık bir kalbiniz varsa göksel yardımları hissedip, o mana âlemine kapılıp gidersiniz ama ikisi arasındaki dengeyi iyi kurmalısınız. Yoksa yine göklerden gelen bir rüzgâr, tutunduğunuz eski ve faydasız davranış kalıplarını söküp atmak için dört yandan esmeye başlıyor.

Bazen kendini işitmek dünyanın en zor işinden daha zor… Yasaklarla, çarpık doğru, yanlış algısıyla sabote edilmiş bir çocukluk bugünü derinden etkileyebiliyor. O çocuğa şefkat göstermeye başlamak yapılacak ilk önemli iş…
Son günlerde kendimi duymaya çalışırken çok önemli bir şey fark ettim. Ne istediğini bilmeyen yanımın acilen şifalanmaya ihtiyacı var. En kötü karar bile kararlar arasında seçim yapamamaktan iyidir.

Eğer bu yazıyı okuyanlar arasında benimle aynı durumda olanlarınız varsa, önce kendinizi en iyi nerede işitebildiğinizi bulun. Ben dün Moda’da deniz kenarında ciddi itiraflarda bulundum kendime… Ama sabır ve şefkat en önemli ilkeniz olsun, acele etmeyin sakın. Zaman tanımak sıkışık günlerde kendinize vereceğiniz en güzel hediye.

Bugüne kadar yaşadığım tüm sıkıntılar beni yaşamda hep iyi yerlere taşıdı. Çünkü neyi neden yaşadığımı hep sorguladım. Siz de sorgulayın, yüzleşin. Dürüstlük öz varlığınıza verdiğiniz bir armağandır,  geri dönüşleri “fırsatlar” şeklinde olur.

Krizler yeni olasılıklara kapı açar. Yaşam, dertleri üst üste yığdığında “başıma bunlarda mı gelecekti?” demek yerine, “tüm bunları neden deneyimliyorum?” sorusuna dürüst cevaplar vermek, bizi bu oyunda ulaşmak istediğimiz hayallere taşır.

NAZLI AKIN