16 Haziran 2014 Pazartesi

Kalbi seçmek

Yakınındaki biri aniden gerçekleşen bir şeye negatif bir tepki verdiğinde ne yaparsın? 

Bugün çok sevdiğim biri, metrodan inerken,metroya binmeye çalışanların, inenleri beklemeden üstümüze çıkması üzerine, çok sinirlendi. Ben ona bakıp gülümsedim çünkü defalarca aynı tepkiyi vermiştim ve onda eski davranış biçimimi seyrediyordum.

Ona dedim ki; bu o insanlarla ilgili değil, seninle ilgili. Bu olaya verdiğin tepki değiştiğinde belki bu insanlar yine de değişmeyecek ama sen artık sinirlenmek yerine tebessüm etmeyi ve o insanlara sevgini yollamayı seçmiş olacaksın. 



Yaşam seçimlerimizden ibaret, ne yaşarsak yaşayalım pozitif davranışlar kalbimizi koruyacak, sevme kapasitemizi genişletecektir. Negatif tutumlar kalbimizi daraltacak, bizi sevgiyle yaşamaktan ve kaynağa hizmet etmekten alıkoyacaktır.

Trafikte sinirlendiğimizde, metroda biri bizi ittiğinde, bankada sıra bir türlü gelmediğinde, tüm sıkışık zamanlarda, tam da o anlarda, dünya iki dudağımıza saklanmış o gülümsemeyle ışıklanıp şifa bulacak...

Daima hatırlayalım sevgi dolu davranışlar varlığımızı ve dünyayı onurlandırır.

Melek Fısıltıları