7 Temmuz 2014 Pazartesi

Yogayla gelen şifa


Yaklaşık üç aydır düzenli olarak yoga yapıyorum. Sonsuz faydalarından söz etmeden önce biraz kendimi anlatmak istiyorum ama iyi özelliklerimi değil; dönüştürülmesi gerekli alışkanlıklarımı...  Yoga kısa sürede bana hepsiyle baş etme gücünü hediye etti.

Ben, yazdığım pozitif yazılara, içimdeki çocuksu neşeye ve katıldığım onca spiritüel eğitime rağmen; düzenli egzersiz yapamayan, spora başlayıp abartan ve aylarca emek verip bir anda bırakan, üç ayda on kilo verip, bir ayda hepsini geri alan, çok neşeli olsam da şikayet etmeyi bırakamayan yani herkes gibi egosuyla başı dertte olan bir tuhaf yolcuydum…

Üç ay önce Mira yoga stüdyosuna bir arkadaşımın moderatörlüğünde dönüşüm oyunu oynamaya gittim. Oranın sahibi Hatice Kapudere oyunun ilk etabı olan fiziksel bedende 3,5 saat takılıp kaldığımı görünce bana bir iki ders yoga hediye etti. İyi ki de etmiş.

Derse katıldığım ilk gün şöyle bir cümle kurdum:

“Burası benim yeni tarihimin başlangıcı olsun, hayatta hiçbir şeyi sürekli yapamıyorum" ; yoga daha ilk derste ruhumu derinden etkiledi.

Gerçekten sonra Mira da her yoga dersine koşarak gittim. Büyük aşkla yaptım yogayı çünkü Hatice gerçekten çok iyi bir yoga öğretmeniydi.

Önemli bir konu daha vardı; fark edemediğim, ıskaladığım, varlığıma dair bir ipucu.

“Sadece bedenimi değil ruhumu da içeren bir hareket planına ihtiyacım varmış.”

Yogada aldığınız her bilinçli nefes, gözünüzü kapatarak girdiğiniz her duruş ruhunuzu da şifalandırıyor.

Sonra neler mi oldu? Ben de şaşkınım, bir arınma diyetine başladım, yaklaşık bir aydır tatlı krizine girmiyorum ve tatlı yemiyorum, her sabah evde yoga yapıyorum ya da en az yirmi dakika güneşe selam hareketlerini… En önemlisi her zaman yediğimin yarısından azıyla doymaya başladım. Tabi nefes çalışmalarını ve meditasyonu ihmal etmiyorum.

Belki her şey düzelmedi yaşantımda, her sorunum şifalanmadı. Ama sorunlarla baş edecek güce sahibim artık. Sadece bilgiyle beslediğim ruhumu şimdi yoga sayesinde parlatıyorum.

Ruha iyi gelen bedene; bedene iyi gelen ruha hizmet eder. Atalet, tembellik, isteksizlik ve depresyona karşı en doğal ilaç olan yogayı yola çıkmış tüm kardeşlerime şiddetle tavsiye ediyorum.

 Tüm sevgimle…

(Bu yazıyı yazdıktan dört ay sonra yoga eğitmenliği sertifika programına katıldım. Altı ay sürecek eğitimin ardından ben de yoga eğitmenliği yoluma çıkmış olacağım. Yogayı düzenli yaparak kendi kendinizi şifalandırma sürecini başlatmış oluyorsunuz. Bu köklü öğreti hem kendimize hem de başkalarına duyduğumuz sevgiyi çoğaltırken fizik bedende ve ruhsal bedende bize güçlü farkındalıklar hediye ediyor.)

 Nazlı Akın