21 Ağustos 2014 Perşembe

Dönüşüm zamanı

Dünya bir okul; tüm yaşam derslerinden öğreniyoruz.
Ben kendi karnemi kendim yazdım, notlar “10” üzerinden.

Devamlılık- 5
Memnuniyet-6
Yaratıcılık-9
Kendini anlatma becerisi:7
İstikrar-3
İrade-4
Yemek seçimi-5
İlişkiler- 5
Sosyal yaşam-5

Aklıma ilk gelenleri sıraladım. Dürüstlüğün bile yetmediği zamanlardayız. Çünkü bilmek yetmiyor. Kendimize itiraf etmek yetmiyor. Dönüşmek zorundayız. Yaşamın monotonluğundan kurtulmanın, kendimizi yeniden doğurmanın tek yolu; eskide ölmek, yeniye doğmak…

İhmal edilmiş bedenlerimizi onurlandırmak ilk koşul… Yediklerinize ne kadar dikkat ediyorsunuz bilmiyorum ama yediklerimiz ruh halimizi belirliyor. Yıllarca kilo sorunlarıyla boğuşmuş biri olarak yoga yapmaya başlayıncaya kadar bedenimi ne kadar ihmal ettiğimi farkında değildim. Ruhuma ve bedenime en uygun hareket sistemini hiç araştırmamıştım. Ruhuma ve bedenime şifa olan yoga, bana büyük bir farkındalık hediye etti. Bedendeki meselelerimizi halletmeden ruhumuz da yol almıyor.

Ruh halimizi yükseltmek, negatif düşüncelerden uzak durmak için doğaya dönmeliyiz. Ağaçlara dokunmalı, kuş seslerini dinlemeli, toprağa ayak basmalıyız. Alfa ritminde, cennet titreşimleriyle yaşamak için derin burun nefeslerini de öneriyorum. Eğer gidebiliyorsanız nefes eğitimlerine katılın ama olmuyorsa internet ortamında bile bulabileceğiniz basit nefes egzersizleri var.
Dünya okulunda keyif alarak, yüksek bir enerjiyle yaşamanın yolu ruhu ve bedeni eşzamanlı beslemektir. Yoga, nefes çalışmaları, mantra müzik dinlemek, ağaçlara dokunmak, deniz kenarında zaman geçirmek, evcil hayvan beslemek, kitap okumak, yaratıcılığı kullanmak, sanatla uğraşmak, sevdiklerimle zaman geçirmek; benim tercih ettiklerim…

Her gün mutlaka ruhunuza iyi gelecek bir şeyler yapın böylece bedeniniz de size teşekkür edecektir.

Yazan: nazlı akın