8 Aralık 2014 Pazartesi

Yoganın faydaları

Yeniden öğrenci olduğum şu özel günlerde inanın çoğu gece heyecandan uyuyamıyorum. 

22 kasımda İstanbul Yoga Merkezinde (http://www.yogamerkezi.com/index.html) 7 ay sürecek yoga eğitmenliği sertifika programına katıldım. 


Yoganın felsefesini derin bir hayranlıkla dinlerken, duruşlarda bedenimin sınırlarının nasıl genişlediğini gözlemliyorum.

Düzenli yoga yapmanın sonsuz faydaları var. Boynumda başlayan ve koluma vuran ağrılar yüzünden yataktan ağrılar içinde uyanıyordum. Ağrılarım son buldu ve boyun kaslarım her gün daha da güçleniyor.

Şeker krizlerim sona erdi. Kilo vermek istiyorsanız kesinlikle yogayı öneriyorum. Çünkü sadece yağlarınız erimiyor, doğru nefes almayı da öğreniyorsunuz. Doğru nefes almak uzun ve sağlıklı bir yaşam demek.

Hiç meditasyon yapmamış biri için yoganın zihin üzerinde meditasyon kadar dinlendirici etkileri var. Zihniniz çok aktifse, duygularınıza söz geçiremiyorsanız yoganın mucizeler yarattığını fark edecekseniz.

Yoga nefsini dizginleme sanatını usta çırak ilişkisi içinde öğretirken varlığıma neşe pompalıyor. Yıllar içinde üstünü örttüğüm en güzel yanlarım bu köklü ve değerli öğretiyle kendiliğinden açığa çıkmaya başlıyor.

Çocuksu bir neşeyle her anın tadını çıkarmak için "yoga"; uyguladığım ve sonuç aldığım en iyi yöntem.