17 Ocak 2015 Cumartesi

Bir yoga öğrencisinin notları

Üç aydır her gün yoga yapıyorum, bedenime olan faydalarından söz etmeyeceğim çünkü artık doktorlar bile "yoga yapın" diyor. Yoganın, duygularımı, düşüncelerimi nasıl şifalandırdığını yazmak istiyorum.

Hepimizin kötü alışkanlıkları, bırakmak istediği davranışları var. Biliyoruz ki insan olmanın ilk koşulu kendimize ve diğer canlılara zarar vermeden yaşamaktır.

Hayatta işler istediğimiz gibi gitmeyince duygularımızda kaybolabiliriz, acılı hikâyemizden beslenebiliriz, kendimizi haklı bulma tuzağına düşüp etrafımızdakileri suçlayabiliriz. Başa çıkamadığımız duygularımızla birleşip alkol ve sigara tüketimimizi çoğaltabiliriz. Kendimize karşı kalbimizi katılaştırıp, suçlamalara girişebiliriz.

Düzenli olarak yapılan yoga duruşları, bedensel ve zihinsel farkındalık geliştirmemize büyük katkı sağlar. Sağlıksız duygularımız kendiliğinden şifa bulurken, zihnimiz arılaşır.

Yoganın can taşıyan tüm varlıklara en az zarar vererek yaşamayı öneren felsefesi, sevgiyi ve kutsal değerleri diri tutar. İçimizde ölmeye yüz tutan değerler zorlama olmaksızın canlanır. Sadece kendimizi düşünme hastalığı varlığımızda daha az yer tutmaya başlar. Bedenimiz güçlendikçe, esnedikçe, gevşedikçe, aklımız sakinleşir. Temiz düşünceye ve saf bir kalbe sahip olmaya başlarız.

İnsan olmanın tüm gizemini sade bir dille anlatan yoga öğretisi, tüm dinlerin ötesine geçen bir anlayışla sadeliği, birlik bilincini, kutsal değerleri, bedenimin değerini bana yeniden hatırlatıyor. Hatırladıkça neden dünyaya geldiğimi daha sık sorguluyorum. Yaşam amacımın peşine daha büyük aşkla düşüyorum.

Kalbimdeki aşk büyürken şifalanıyorum. Hem de kendi ellerimle, kendi ayaklarımla… Özgürleşerek, eğilip bükülerek, severek…



not: Her perşembe meditasyon ve başlangıç yogası yaptığımız küçük grubumuza katılmak isterseniz lütfen mesaj yollayın.