16 Şubat 2015 Pazartesi

Yoga-pranayama

Vazişta stili yoga seansı, zorlamadan, herkesin yapabileceği ölçüde başlangıç-orta seviye duruşlardan oluşur. Tüm yoga duruşlarının amacı bizi meditasyona hazırlamaktır. Duruşlar bedendeki canlılığı arttırır.

Yoga seansı boyunca üç gevşeme tekniği kullanılır. Fizik beden, pranik beden ve akıl beden gevşetilir. Beden, nefes ve akıl sakinleşince zihin arılaşır. Kişi beden bilincinin üstüne çıkarak “ben beden değilim” farkındalığı geliştirir.

Yoga seansının sonunda pranayama çalışması yapılacaktır. Prana, evrensel yaşam gücü demektir. Pranayama yaşam gücü kontrolü demektir. Yediğimiz gıdaların, içtiğimiz suyun ve soluduğumuz havanın pranası vardır. Pranayı en hızlı hava tükettiği için nefes üzerinden gidiyoruz. Pranayama çalışmaları sayesinde akciğeri farklı noktalardan hareket ettirmeyi öğreniriz. Böylece yogik nefesin ne olduğunu anlayabiliriz.

Pranayama çalışmaları yoganın detoksudur. Yaşlanmayı yavaşlatır. Kılıfları kapatıp, beden farkındalığının üstüne çıkmamıza yardımcı olur.


(Etkinlik hafta içi saat:12:00 de gerçekleşmektedir. Detaylar için akinnazli05@gmail.com a mesaj yollayabilirsiniz.)

Etkinlik eğitmeni: Nazlı Akın