13 Nisan 2015 Pazartesi

Günün yoga paylaşımı

Düzenli yoga uygulamasının en önemli getirisi "kendinize şefkat duymaya başlamak". Hepimiz küçüklerini sev, büyüklerini say gibi klişe cümleler duyarak büyüdük. Kimse özsaygının önemini anlatmadı. Kendisiyle barışık olmanın aynı zamanda dünyayla barış içinde yaşamak anlamına geldiğini öğretmedi. Bize hep kendini yok sayarak özverili olmayı anlattılar.

Kim kendini sevmeden diğerlerini sevebilir ki? Kim varlığına şefkat duymadan gezegene duyarlı olabilir ki? Zarar vermeme ilkesi önce kendimizden başlar. Her gün düzenli olarak yoga yapmaya başladığım günden bu güne kadar kendimi sevmeye bu derece ihtiyaç duyduğumun farkında değildim. 

Yıllarca bedenimi ihmal ederek, tembellik içinde yaşadım. Kadim bir yol olan yoga sayesinde her gün isteyerek, matın üstünde bedenden ruha doğru yolculuğa çıkıyorum. Yolumu da yolculuğumu da çok seviyorum.

Kendinizle ilgili sıkıntılar yaşıyorsanız, bu varoluşsal seviyede ya da fiziksel seviyede olabilir, düzenli yoga yapmanın sonsuz faydalarını görürsünüz. Yeter ki iyileşmeyi isteyin ve harekete 
geçin…


Nazlı Akın