25 Nisan 2015 Cumartesi

İçe dönüş yolları

Bazı sabahlar yataktan kalkmak ne zordur bilirim. Uyumak isteyen yanımız ağır basar, planı programı bozarız. Fiziksel bir rahatsızlıktan çok ruhsal bir süreçtir yaşadığımız. Bu duruma bir de ağrı, sancı eşlik ediyorsa ruh halimiz fiziksel acıyı tetikler. En çok böyle zamanlarda yataktan çıkmaya üşensem de, değerli olanın ataletin üstesinden gelmek olduğunu düşünüyorum.

Ne zaman bir günü yatakta geçirmek istesem (hastalık dışında bir nedenden söz ediyorum) harekete geçmek istemeyen yanımı fark ediyorum. Kendimden kaçmak, saklanmak isteği öyle ağır basıyor ki tam o noktada uyanık olmazsam oyuna gelebilirim, kendimi kandırabilirim.

Kaçış zamanlarını fark etmek çok değerli… Böyle zamanlarda ataleti kırıp, harekete geçmek günün yazgısını değiştirir. Ben ne zaman uyanmak istemesem ve bu duyguma rağmen evden çıksam, o günün kıymetini fark ederim, mutlu anlar yaşarım. Rehaveti yok etmek, yaşadığımızı hissetmek çok kıymetli. Şehrin rutininden, gürültüsünden kurtulmak için içe dönüş yolları bulmalıyız. Aldığımız her nefesin bahşedilmiş bir lütuf olduğunu başka türlü anlayamıyoruz.

İnsanlar genelde sahip olduklarına değil sahip olamadıklarına odaklanarak yaşıyorlar. Şikayet, memnuniyetsizlik hissi bu odaktan kaynaklanıyor. Elimizdekilere odaklanmak, var olan tüm güzel şeyler için teşekkür hissini korumak kaynağın bereketini üstümüze çekecektir. Stratejik olmayan, içten gelen, samimi şükran duyguları her kapının kilidini açacaktır.

İnsanın en büyük zaafı arzularına yenik düşmesi ve onların kölesi haline gelmesi… Sahip oldukça daha fazlasını, daha iyisini, daha yenisini istiyoruz. Doyum hissimiz yok denecek kadar az. Küçük şeylerden mutlu olmayı unuttuk.
Her gün büyük bir dürüstlükle hayatlarımızı gözden geçirmeliyiz. Ruhsal varlığımızın ihtiyaçlarını göz ardı ederek manevi doyum sağlamak olanaksız. 

İçimizden, kalbimizin kaynağından beslenmeyi yeniden hatırlamalı ve birbirimize hatırlatmalıyız. İçe dönüş yolları olarak, doğru beslenmeyi, yürüyüşü, yogayı, nefes çalışmalarını, manevi sohbetlere katılmayı öneriyorum. Ben her zaman faydasını gördüm ama düzenli olmak şartıyla. Yarım bırakmak ve istikrar sorunu da aşmamız gereken başka bir tuzak.


Nazlı Akın’la vazişta tarzı yoga ve meditasyon çalışmaları için sayfaya mesaj bırakabilirsiniz.

Nazlı Akın